Tuesday 26 February 2013

Teknik mengenal pasti Keyword Terbaik.

Perkara penting sebelum memulakan pembinaan blog atau website ialah memilih keyword (kata kekunci). Sebelum kita beralih arah kepada peniagaan online. Kita seharusnya memilih keyword yang sesuai dengan web atau blog tentang peniagaan kita. Sekiranya kita gagal mendapat keyword yang baik, kemungkinan besar kita menghadapi masalah untuk mengenaraikan web atau blog dalam enjin pencarian. Sabar dan terus belajar tentang SEO sekira anda faham apa yang saya terangkan ini , kebarangkalian untuk menyenaraikan produk anda google agak mudah.

Teknik mengenal pasti Keyword Terbaik.


  • Analisis secara menual di enjin pencarian . Cuba taip apa sahaja untuk mencari keyword yang sesuai. Pastikan anda mencari dibawah 1 juta kata carian di google . Sebagai orang baru didalam pemasaran cari kata cari dibawah 1 juta. Ini akan memudahkan blog anda agak mudah tersenarai dalam enjin pencarian.



  • Kenal pasti pesaing anda - setiap peniagaan mesti anda pesaing tapi biarlah bersaing dengan sihat. Perkara paling penting untuk mengenal pasti persaing anda dengan mengunakan keyword tentang peniagaan anda. Sebagai orang baru dalam bisnes online, pastikan anda mengunakan blog atau web orang lain sebagai rujukan tapi jangan meniru. Tidak salah sekiranya anda sering membelek-belek blog orang lain. Mereka juga panduan untuk anda. Saya juga berbuat demikian pada masa mula menceburi bidang ini . Saya sentiasa mengikuti perkembangan blog yang saya rasa boleh menjadi rujukan kepada saya. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...