Friday 28 September 2012

Terlalu berkira


Tidak salah jikalau berkira tetapi sekiranya terlalu berkira ini melambangkan kita seorang yang kedekut. Ramai diantara kita yang mula untuk berniagaa terlalu berkira untuk membelanja sesuatu arah kebaikkan. Bagi  saya apa yang saya dapat didunia  ini bukan untuk saya seorang tetapi ada bahagian untuk orang lain. Agak pelikkan ? sekira seorang yang berbicara dengan seorang pelanggan tentang sesuatu projek beribu-ribu ringgit tetapi air secawan agak berkira. Salah satu tabiat saya , saya suka memperlawa orang makan dengan saya dan belanja meraka. Saya tidak kira sesiapa mereka. berpangkat atau tidak belanja tetap belanja. Niat saya ikhlas.............


2 comments:

  1. itulah yg kita mahukan.. Kedekut atau penjimat tu lain maksudnya..
    Kalau kita murah hati memberi, insyaAllah pasti Allah murahkan rezeki kita nanti..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kasih kerana memberi pandangan....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...