Sunday 5 August 2012

Sumbangan membawa berkat.

Seperti ditahun-tahun sudah, perkara wajib ialah memberi sumbangan kepada Rumah Berkat Anak yatim Johor Bahru. Tapi tahun ini berlainan sedikit, selain dari bantuan kewangan saya dan isteri mengumpul baju dan pakaian terpakai untuk disumbangkan kepada anak yatim johor bahru.




Sewaktu saya sampai ketempat Rumah Berkat, saya disambut oleh seorang anak yatim berumur dalam 7 tahun membantu mengangkat pakaian tersebut. Air muka anak yatim tersebut membuat saya teringat anak-anak saya dirumah.Alangkah bertuah anak saya masih mempunyai ayah dan ibu.

Semoga Allah menguatkan semangat saya untuk memberi sumbangan berterusan kepada anak-anak yatim ini. Hari ini saya merasa betul-betul lega dan puas kerana dapat memberi sesuatu kepada anak-anak yatim dan disamping itu juga kita dapat meringankan beban kerajaaan serta menunaikan kewajipan sebagai seorang muslim.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...