Thursday 16 August 2012

Kereta Lambang kejayaan ?

Saya masih teringat masa saya mula-mula menjinakkan diri dalam bisnes, dimana saya hanya mempunyai sebuah kereta Satria 1.3 untuk berjumpa pelanggan. Disamping itu juga, itulah pengangkutan yang kami ada. Ramai juga pelanggan yang saya temui agak rasa sangsi apabila saya memberi tahu tentang peniagaan saya. Memang agak sukar untuk menyakinkan pelanggan kerana mentaliti masyarakat kita terletak kepada kebendaan. Sekira seorang itu mempunyai kereta yang agak mewah barulah dianggap berjaya.Bagi  saya walau apa sekali pun yang kita ada itu adalah rezeki yang termampu untuk kita. kejayaan bukan terletak pada kereta semata-mata. Apa yang penting untuk diri saya ialah rasa rendah diri dan menghormati golongan yang susah itu adalah sifat kejayaan bagi diri saya kerana apa yang kita ada hari ini tidak akan berkekalan.


kereta pertama saya


kereta saya sekarang ini

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...