Monday 30 July 2012

Manfaatkan laman web media sosial

Pada era ini , kita banyak berhubung banyak menggunakan media facebook, twitter dan lain-lain lagi. Ini adalah adalah dikatakan deman media sosial. Banyak kemudahan yang dapat kita nikmati secara percuma. Bagi saya selain dapat meramaikan kenalan dan bertemu kembali kawan-kawan yang sudah lama tidak jumpa, saya juga manfaatkan media sosial untuk mempromosikan bisnes yang saya jalankan.Caranya tidak perlulah saya terang disini kerana banyak diajar secara online iaitu youtube , google dan lain-lain lagi.




Tapi saya kemudahan yang dinikmati tidak dimanfaatkan sepenuhnya oleh kita. Ramai yang salah gunakan kemudahan ini salah satu ialah menyinndir seseorang dalam media sosial  dan mengeluarkan kata yang tidak sepatutnya iaitu kata kesat. Disamping itu juga ada pula yang menunjuk-nunjuk harta kekayaan dimedia sosial. Bagi saya ini adalah satu kerugian kerana kemudahan ini beri percuma untuk kita mempromosi perniagaan kita, cuma teknik dan tip sahaja perlu kita perlajari. Kepada yang baru berjinak-jinak dengan dengan perniagaan gunakan laman web media sosial dengan sebaik yang mungkin bukan untuk untuk menjatuhkan seseorang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...