Friday 29 June 2012

Mengalami Kecederaan.

Sukan bowling memang tidak boleh lari dengan saya. Memandang bowling adalah perkara wajib sekira saya mempunyai masa terluang. Disamping menyihatkan badan, saya dapat belajar berbagai-bagai perkara dari sukan ini. Selain itu juga saya dapat menimba pengalaman dari pertandingan yang diadakan. Buat masa ini saya telah menghadiri banyak pertandingan seperti di Johor Bahru, Melaka , Kuala Lumpur dan Pulau Pinang. Ini memberi saya pendedahan disamping menimba pengalaman baru.

Baru - baru ini, saya telah mengalami kecederaan yang agak serius di otot peha. Atas nasihat doktor saya tidak dibenarkan untuk menghadiri latihan selama 2 minggu. Saya terpaksa akur diatas nasihat doktor. Saya telah menjalani X-RAY dan MRI terhadap otot peha yang bermasalah itu. Disamping mengambil ubat yang diberikan oleh doktor , saya berdoa untuk terus beraksi di lapangan bowling.

Ini juga memberi pengajaran kepada saya supaya memanaskan badan yang secukupnya sebelum bersukan. Kecederaan yang saya alami agak serius membuat saya lebih berhati-hati pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...